SM ZBARASKA w organizacji


ORGANIZACJA SM ZBARASKA                                                                                                                                                                        

Art. 6. § 1. PS. Osoby zamierzające założyć spółdzielnię (założyciele) uchwalają statut spółdzielni, potwierdzając jego przyjęcie przez złożenie pod nim swoich podpisów, oraz dokonują wyboru organów spółdzielni, których wybór należy w myśl statutu do kompetencji walnego zgromadzenia, lub komisji organizacyjnej w składzie co najmniej trzech osób.
Art. 7. PS. Spółdzielnia podlega obowiązkowi wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.
Art. 108 a § 8. PS. Uchwała walnego zgromadzenia o podziale spółdzielni zawierająca wszystkie składniki treści zawarte w art. 108 § 2 oraz prawomocne orzeczenie sądu zastępujące taką uchwałę stanowią podstawę do dokonania stosownych wpisów w rejestrze i w księdze wieczystej.
Art. 110. PS. Zarząd spółdzielni powstającej jest obowiązany w terminie czternastu dni od dnia jego wyboru wystąpić z wnioskiem o wpisanie spółdzielni do Krajowego Rejestru Sądowego, a zarząd spółdzielni dotychczasowej – z wnioskiem o dokonanie w tym rejestrze wpisu o jej podziale. Przepis art. 7 stosuje się odpowiednio.

Komisja organizacyjna została już powołana w trybie art. 6 § 1 Prawa spółdzielczego na zebraniu zwołanym w dniu 28 września 2006 roku i jako jedyny uprawniony organ reprezentuje członków Spółdzielni, których prawa i obowiązki majątkowe są związane z nieruchomością Stanisława Augusta 3, 5, 5a, Zbaraska 5, 5a, 5b.

Zgodnie z art. 7, art. 108 a § 8. PS i art. 110 komisja organizacyjna ma obowiązek wystąpienia z wnioskiem o wpisanie spółdzielni do Krajowego Rejestru Sądowego.
Tym niemniej komisja organizacyjna przystała na zwołanie w dniu 12 maja 2016 roku przez zarząd SM „Waszyngtona” (prawnie nieformalnego) zebrania członków przechodzących do SM „Zbaraska”, traktując to jako dobrą wolę zarządu SM „Waszyngtona” i pomoc w organizacji zebrania, na którym w sposób demokratyczny jeszcze przed rejestracją uchwalimy statut i wybierzemy organy nowej Spółdzielni w miejsce komisji organizacyjnej.

PROJEKT STATUTU SM ZBARASKA                                                                                                                                                               

Zarząd SM Waszyngtona, w zawiadomieniu o zebraniu poinformował, że projekt statutu SM Zbaraska będzie wyłożony do wglądu w jego biurze na 14 dni przed terminem zebrania. Nie poinformował jednak, czy projekt statutu został przez niego opracowany, czy też mają go dostarczyć członkowie nowej spółdzielni. Biorąc jednak pod uwagę dotychczasowe działania zarządu SM Waszyngtona, skierowane najpierw przeciwko podziałowi spółdzielni a później przeciwko interesom SM Zbaraska takie jak:
1. nie zorganizowanie w 2006 roku zebrania, do którego zarząd był zobowiązany art.108a Prawa Spółdzielczego, co skutkowało wniesieniem powództwa i długotrwałością procesu podziałowego,
2. nie dostarczenie dokumentów podziałowych w terminie zawitym do 06.12.2006r. mimo obowiązku wynikającego z art.108 i 108a § 2 Prawa Spółdzielczego i nie dostarczenie ich również sądowi, mimo wielokrotnych wniosków Komisji Organizacyjnej,
3. wniesienie do sądu żądania podziału spółdzielni w dacie 30.06.2010r., a więc na 3,5 roku po terminie zawitym i wniesieniu powództwa,
4. wniesienie do sądu żądania pozbawienia SM Zbaraska prawa do udziału w majątku wspólnym nie finansowanym przez członków (Kamionek, teren inwestycyjny itp.)
należy przypuszczać, że ewentualny projekt statutu nie będzie przygotowany rzetelnie i w dostosowaniu do struktury i potrzeb nowej małej spółdzielni. Istnieje też obawa, że może zawierać niekorzystne zapisy, które utrudnią albo uniemożliwią dalsze dochodzenie roszczeń, skuteczne egzekwowanie warunków podziałowych i prawidłowe sprawne funkcjonowanie organów SM Zbaraska. Nie będzie też możliwości pracy nad poprawkami i wypracowania wspólnej koncepcji.

Proponuję zatem, aby do dalszych prac przyjąć projekt statutu SM Zbaraska zamieszczony w zakładce  STATUT - PROJEKT 

WYBORY DO ORGANÓW SPÓŁDZIELNI                                                                                                                                                         

Zasady i tryb przeprowadzania wyborów zostały opisane w dziale VII statutu SM Zbaraska WYBORY.pdf 
Będą one obowiązywały zaraz po uchwaleniu proponowanego statutu.

Ze względu na strukturę i wielkość nieruchomości zaproponowana została 3-4 osobowa rada nadzorcza i jednoosobowy zarząd.
Rada nadzorcza i zarząd będą wybierane przez walne zgromadzenie spośród zgłoszonych kandydatów, z tym że w przypadku rady pierwszeństwo ma taki wybór, by każdy budynek (St.Augusta 5, 5a, Zbaraska 5, 5b) posiadał reprezentanta w radzie. Kandydaci ze St.Augusta 3 (piekarnia) i Zbaraskiej 5a (apteka) będą zaliczani do reprezentacji odpowiednio St.Augusta 5 i Zbaraska 5. Rada musi liczyć min. 3 członków i jest to wymóg ustawowy.

Są to pierwsze wybory, więc cały proces przedwyborczy zgłaszania kandydatów do organów spółdzielni opisany w projekcie statutu nie obowiązuje.
Mamy zatem, dwa rozwiązania:
1. spontaniczne wybory bez przygotowania, albo
2. członkowie przychodzą na zebranie z gotowym projektem statutu, listą kandydatów do organów spółdzielni i planem gospodarczym.

Proponuję rozwiązanie drugie a więc:
1. pracę nad zamieszczonym projektem statutu i planem gospodarczym, celem dopracowania i dostosowania do naszych potrzeb,
2. zgłaszanie kandydatur do rady nadzorczej,
3. zgłaszanie kandydatur na członka zarządu.

Kandydatury do rady i zarządu proponuję zgłaszać na adres  z-5@tlen.pl
lub za pośrednictwem formularza kontaktowego w zakładce  KONTAKT 

Lista z kandydatami i wzór zgłoszenia będą zamieszczone w zakładce  ORGANY SPÓŁDZIELNI 
Ze względu na otwartość strony i w związku z tym ochronę danych osobowych, lista będzie zabezpieczona hasłem. Hasło zostanie przekazane członkom do skrzynek na listy.

 

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl